SZÓLLÁTH TIBOR SZEMÉLYÉBEN ISMÉT VAN HAJDÚNÁNÁSI ORSZÁGGYŰLÉSI KÉPVISELŐ A PARLAMENTBEN

– Váratlanul érte-e a választási eredmény? Miben változtatja meg az életét az, hogy országgyűlési képviselőként bejutott a Parlamentbe? Hogyan alakul tovább a politikai pályafutása?

– Aki nyitott szemmel és füllel járt az országban, az láthatta, hogy  elemi igény van a közállapotok megváltoztatására. Az is érzékelhető volt, hogy csak a győzelem mértéke kérdéses. Az elsöprő erejű győzelem nagyon nagy felelősséget ró az új, alakuló Parlamentre és Kormányra.

Az én Parlamentbe való bejutásom sikeréhez a FIDESZ-KDNP képviselőinek és listájának nagyon jó választási szereplésére volt szükség. Az eddigi hajdúnánási és Hajdú-Bihar megyei munkámat ismerték el a Fideszben azzal, hogy a listán „előkelő” helyre kerültem.  Úgy gondolom, az egész várossal közös sikerünk az, hogy hosszú évtizedek után hajdúnánási ember is lehet országgyűlési képviselője a Hajdúságnak. Ez nagy megtiszteltetés és nagy felelősség is. Azt, hogy az életem hogyan fog megváltozni, nem lehet előre megmondani. A magam részéről – mint ahogy megyei megbízásom idején – most is igyekszem ugyanaz az egyszerű hajdúsági ember maradni, aki vagyok. A közügyekért való munkálkodásom eddig és ezután is elsősorban Hajdúnánáshoz köt, hisz megyei alelnöki tisztségem idején is városi képviselő és a polgári frakció vezetője vagyok.

A parlamenti elfoglaltságom innentől kezdve adott. Kívülről úgy tűnik, most az a kérdés, hogy a parlamenti munka mellett hajdúnánási, vagy Hajdú-Bihar megyei feladatokat vállaljak-e? Nyilvánvaló, hogy a három feladat egyszerre megoldhatatlan. De ez csak egy látszólag nehéz kérdés, hiszen én  szív szerint első helyen hajdúnánási vagyok és a mellettem álló polgári oldal számít arra, hogy 2010-ben az önkormányzati választások során polgármesterként megmérettessem magam. Nagyon hasznos volt a megyénél töltött elmúlt négy évem, úgy érzem, sokat tanultam, sokat értem a mostani nagy feladatra. Szívből végeztem a megyei feladataimat is, sokan bíztatnak most is arra, hogy folytassam, de  hiszem, hogy engem a kötelesség hazaszólít Hajdúnánásra. Így a városomat – esetleges majdani  polgármesterként – közvetlenül is tudom képviselni egy Fidesz többségű Parlamentben.

– Hogyan látja, miben segíthet ez az eredmény a város jövőjének?

– Természetesen a hajdúnánási eredmények is egyértelműen azt jelzik, hogy Hajdúnánás is megérett a változásra. Országgyűlési képviselőként mindent el fogok követni azért, hogy a parlamenti döntések során a hajdúnánási, hajdú-bihari emberek is megfelelő képviseletet kapjanak. Tekintettel arra, hogy ebből a választókerületből már ketten fogunk a parlamentben dolgozni Kiss Attila képviselő úrral, így egymást erősítve tudjuk képviselni majd a hajdúsági emberek érdekeit.

– Értékelhetjük-e történelmi eseménynek a parlamenti képviselőségét?

– A város számára természetesen történelmi esemény és Hajdúnánás rangját erősíti. Olyan esély, amit maximálisan ki kell aknázni a város javára.

Ez a bizalom elsősorban az általam képviselt párt és koalíció értékrendjének szó. Nekem megtiszteltetés és hatalmas felelősség, szolgálat,amit alázattal és a tőlem megszokott energiával fogok végezni.

Itt és most szeretném megragadni a lehetőséget, hogy nagy tisztelettel megköszönjem a hajdúnánási és hajdú-bihari emberek bizalmát. Köszönetet mondok annak a nagyon sok aktivistának, akik rengeteget dolgoztak ezért az eredményért. Különösen is hálás vagyok szűkebb családomnak, szüleimnek feleségemnek, akiknek a támogatása nélkül nem érhettem volna el ezt a lehetőséget. A legfontosabb, hogy mindezekkel az eredményekkel használni tudjak a  városomnak.

Hozzászólás